Новини

Златни правила за здравословно хранене

Открийте баланса и се освободете от чувството за вина!

Случвало ли ви се е някога да имате усещането, че рождените дни, вечерите и партитата нямат край. И може би всеки път се укорявате, ако се поддадете на изкушението да похапнете шоколадова торта или прекалите с консумацията на пържените картофи и изобщо пърженото. Защо вместо да ограничавате яденето през следващите 24 часа, не опитате да постигнете балансиран хранителен режим?

Golden-Rules-for-Healthy-Eating-4-1024x682

 

Чувството за вина няма да ви помогне

Освободете се от него! Ако след тежка вечеря или хапване планирате да сте на зеленчукова супа цяла седмица, имайте предвид, че този режим ще стресира тялото ви. Колкото повече се лутате между обилни хранения и лишения, толкова повече запаси започва да трупа Вашето тяло. Организмът бързо научава, че след всяко преяждане следва глад и за всеки случай се презапасява. Като резултат тялото ви съхранява мазнини, които след това трудно се топят.

Добра практика е да бъдете позитивни – да се наслаждавате на това, което хапвате и да избягвате драстичните разлики в количеството храна. Когато решите да похапнете торта с крема се насладете на всяка хапка без да се чувствате виновни. През следващите няколко дни просто бъдете по-внимателни, избягвайте или ограничете мазните храни и въглехидратите. Закусвайте добре, яжте бяло месо и зелени зеленчуци на обяд, хапнете една ябълка на гладно преди вечеря. Пиенето на вода и физическите упражнения помагат, ако желаете да свалите килограми. Използвайте стълбите, вместо ансансьора, разходете се след работа или отидете да поплувате.

Препоръка: Добре е винаги да имате зеленчуци в хладилника, тъй като ако не разполагате с време, с тях можете да приготвите нещо бързо, вкусно и здравословно. Няколко минути в тенджера под налягане например и са готови!